CLOENDA DE LA CAMPANYA CONTRA LA LIBERALITZACIÓ D’HORARIS A VALÈNCIA

Un piquet informatiu ha sigut l’acte final de la campanya contra la liberalització d’horaris comercials que el Bloc Unitari Anticapitalista de l’Horta (BUA) ha realitzat durant els mesos de novembre i desembre a València.

A les dotze del migdia, en el primer diumenge de rebaixes, una quarantena de membres del BUA s’han concentrat a la plaça del Pintor Pinazo de València, un dels puntes neuràlgics del comerç a la ciutat. Durant hora i mitja, han repartit informació als vianants, amb un fort desplegament policial vigilant-los de prop, però sense incidents.

_1111662

Aquest ha sigut l’últim dels piquets informatius que s’han realitzat els diumenges de novembre i desembre per denunciar aquesta nova mesura neoliberal. A València, l’Ajuntament ha autoritzat l’obertura dels comerços els 365 dies de l’any en unes zones que considera d’interès turístic, però que sospitosament coincideixen amb la localització dels grans centres comercials i de grans magatzems.

Segons denuncia el BUA, “les darreres dècades hem vist com la classe treballadora ha anat perdent drets socials i laboral mentre una minoria s’enriquia. L’enèsim atac als nostres drets, en aquest cas, s’ha materialitzat en la liberalització dels horaris comercials, que  no respecten el dret al descans ni unes condicions dignes de treball en el sector del comerç”.

Així, durant aquests mesos, militants de les organitzacions que integren el BUA (CNT, COS i Endavant, entre d’altres) s’han desplaçat a diversos centres comercials de l’àrea metropolitana, per informar els visitants dels perjudicis que provoca l’obertura en festius i per denunciar les campanyes mediàtiques que justifiquen aquestes mesures amb enganys i manipulacions.

Com assegura el BUA, no és cert que el consum augmente amb la liberalització d’horaris, ans al contrari, només es desplaça; tampoc no es creen més llocs de treball, sinó que empitjoren les condicions i la precarietat dels que ja hi ha. I per últim, no s’augmenta l’oferta i les possibilitats de comprar, sinó que a mitjà i llarg termini l’efecte és el contrari perquè les grans empreses acaben engolint-se les xicotetes.

Així mateix, al llarg de la campanya, _1111643el BUA ha denunciat que la flexibilització dels horaris contribueix a la feminització de la pobresa, ja que en aquest sector, les dones representen un 60% de la mà d’obra. Precisament al voltant d’aquest tema, el desembre passat es va realitzar una xerrada al COiP amb la presència d’Elena Idoate.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s